Veterán bloggerek kérdőíve
Szép napot! A minap Abeth blogjára tévedve láttam, hogy egy friss bejegyzést hozott, amit úgy gondoltam, nekem is célszerű lenne megcsinálnom. (A kérdőív és kihívás címke alatt találkozhattok majd még hasonló bejegyzésekkel.) 

Mellesleg rettentően élveztem megírni ezt a bejegyzést, mert hirtelen jött, és amilyen hirtelen jött, én olyan hirtelenséggel ugrottam neki a megírásának :D 



Veterán bloggerek kérdőíve (kérdések):
  1. Hány éve blogolsz?
  2. Tartottál valaha hosszabb szünetet a blogolásban?
  3. Mindig ugyanezt a nevet használtad?
  4. Mindig ugyanezen a címen blogoltál?
  5. Változott az évek során a blogod témája?
  6. Milyen eszközöket használtál régen és milyeneket most a blogoláshoz?
  7. Vannak olyan olvasóid, akik a kezdetektől követik a munkásságodat?
  8. Vannak bloggerek, akikkel már személyesebb kapcsolatot is kialakítottál?
  9. Megváltozott a környezeted hozzáállása a blogoláshoz, a te blogodhoz?
  10. Szerinted miben fejlődtél leginkább a blogolás tekintetében?
  11. Akadt-e az életedben olyan lehetőség, amihez azért jutottál hozzá, mert blogolsz?
  12. Van olyan téma, amiről megbántad, hogy írtál?
  13. Mi az, amit ma már másképp csinálnál a blogodon/blogoddal, mint régen?
  14. Melyik a valaha megírt kedvenc blogbejegyzésed?
  15. Kaptál valaha olyan kritikát, ami miatt lényegesen megváltoztattál valamit a blogoddal kapcsolatban?
  16. Szerinted mennyi ideig fogsz még blogolni?
  17. Mit gondolsz, mennyire sikerült az évek alatt a blogodon közvetíteni önmagadat, a személyiségedet?
  18. Fogalmazd meg, mit jelent számodra a blogolás és a saját blogod!
  19. Írj egy dolgot, ami szerinted igazán egyedi a blogodban, és kiemeli azt a tömegből!

Válaszok: 

Hány éve blogolsz? 
Azt hiszem, hogy még 2014 nyarán kezdtem el bloggerkedni. De akkoriban még csak ilyen egy-két alkalommal ültem le a gép elé egy héten. Aktívan olyan 7 éve tolom az ipart kisebb-rövidebb megszakításokkal. 

Tartottál valaha hosszabb szünetet a blogolásban?
Igen, nem is egyszer. Volt, hogy fél évre tűntem el egyéb okokból adandóan, volt, hogy egy évre, mint például ez az utóbbi eltűnésem alkalma, amit rettentően röstellek, de nem tudtam mást tenni. 

Mindig ugyanezt a nevet használtad? 
Nem. Voltam én már Annabelle L. Pech, Nicolette Reckless, Ciara N. Malone, de végül a Tinger Nadin lett a teli találat. 

Mindig ugyanezen a címen blogoltál?
Nem. Rengeteg blogot nyitottam anno, de szó szerint rengeteget. Tehát ha húsz nem volt, akkor egy sem. Aztán volt, ami elkopott, vagy csak elfogyott az ihlet és abba hagytam. Többek között sikerült bekerülnöm egy jó pár népszerűbb design blog tagjai közé, amiért ezer hálám a mai napig is nekik. Végül 2018-ban megnyitottam a Louxiter-t (amit azóta bezártam, de a blog elérhető maradt) és a lányokkal a Primadonnát , majd a Primadonnával együtt jött a MIK. Szintén 2018-ban megnyitottam az Above the Clouds nevű blogot, ez volt a TGA elődje, de nem a terv szerint alakultak a dolgok, így abba hagytam, aztán amikor visszatértem akkor kapcsoltam, hogy én már nem azzal szeretnék foglalkozni, amit akkor elterveztem. Így született meg a The Gang of Angels.

Változott az évek során a blogod témája?
Igen, rengeteget. Eleinte mindenre ( az írásra és a szerkesztésre) külön blogot szántam, aztán 2020-ban tudatosult bennem, hogy felesleges. Így egyszerre csak egy helyet kell karban tartani a bloggeren belül, és praktikusabb is. 
A másik dolog az az, hogy az írásban is változott a téma. Eleinte romantikus, fanfiction történeteket írtam, aztán végül valahogy rám talált a fantasy, horror mánia, és leragadtam. 

Milyen eszközöket használtál régen és milyeneket most a blogoláshoz?
Ha hiszitek, ha nem, de én is még úgy kezdtem, hogy fogtam egy füzetet, leírtam a kis gondolataimat, és úgy pötyögtem be a blogger bejegyzéslétrehozó felületébe. Aztán egyre többet ültem a gép előtt (emlékszem, akkor még a szobám sarkában volt az íróasztal, és arra volt rápakolva minden, még a gépház is az asztali számítógéphez), és rám talált a Word, meg egy rakat szerkesztős program. Amúgy, kb 2016 óta pötyögöm Wordbe a szövegeket, ekkor kaptam meg az első laptopomat, amit amúgy nemrég cseréltem le. 

Vannak olyan olvasóid, akik a kezdetektől követik a munkásságodat?
Szerintem nincs. Olyan esetleg akad, akikkel felépítettünk egy-két blogot, és a mai napig megvan a közös csoport Facebook-on, ahol ritkán meg is találjuk egymást (egy ilyen alkalomnak köszönhető az új kinézet is), de azon kívül... Nehéz lett volna végig kísérni az egész menetet, egyelőre annak örülök, hogy én tudtam követni. 

Vannak bloggerek, akikkel már személyesebb kapcsolatot is kialakítottál?
Egy-két személlyel igen, aztán valahogy ők is eltűntek, gondolok itt Thea Quincey és Kanna Chan társaságára, ők igazán hiányoznak az életemből és a mindennapokból. Egyszer volt egy Blogger találkozó, még jó régen, talán 18-ban a Margit-szigeten. Sajnos nem tudtam elmenni rá, pedig terveztem, még plakátot is csináltattam, hogy kihúzzuk majd egy fára, hogy itt ülnek a bloggerek, de hát nem jött össze. 

Megváltozott a környezeted hozzáállása a blogoláshoz, a te blogodhoz?
Abszolút nem. Eddig sem vertem nagy dobra, hogy írok, mert aki meg akar találni, az megtalál. A családom tudja, pár barát tudja, de nekik soha nem beszéltem róla, max, ha kérdezték. Az általános iskolás magyartanáromnak egyszer bevittem egy szöveget, hogy olvassa el, és értékelje. Rengeteg mindenre rávilágított.

Szerinted miben fejlődtél leginkább a blogolás tekintetében?
A fogalmazásom rengeteget változott az évek során, és ezért köszönettel is tartozom jó pár ember felé. Nagyon sokat segítettek páran, hogy egyáltalán el tudjak indulni. Fentebb említett tanárom is sokat segített néhány apró észrevétellel, amin rengeteg múlik egy történet megírása alatt. Rávilágított, hogy az a sok apró részlet, amik felett néha elcsúsztam, rengeteg buktató dolgot tudnak adni a történetnek.

Akadt-e az életedben olyan lehetőség, amihez azért jutottál hozzá, mert blogolsz?
Igen. Lassan, de biztosan fejlődök magamhoz képest, mind a kódolás - ami az utóbbi pár évben kicsit alább esett -, mind az írás terén, ezáltal talán sikerül bekerülnöm egy olyan "álommunka" lehetőségébe, amire mindig is vágytam. 

Van olyan téma, amiről megbántad, hogy írtál? 
Nincs. Miért kéne, hogy legyen? Egyik történetemet sem szégyellem, bár már sokat töröltem. Viszont egy pár olyan történet még mindig el van bújtatva a laptopomon, hogy lássam, honnan hova sikerült fejlődnöm.

Mi az, amit ma már másképp csinálnál a blogoddal/blogodon, mint régen?
Nem hagynám, hogy közzé tegyem az első két 1D Fanficemet, mert borzasztóak lettek :D 

Melyik a valaha megírt kedvenc blogbejegyzésed?
Igazából az nehéz kérdés. Többet is fel tudnék most sorolni, de nem teszem, hanem csak bepöccentek egy linket. Ezek a bejegyzések a Primadonnára kerültek fel. Igazából minden, ami cikk vagy kritika, azt szerettem megírni. 

Kaptál valaha olyan kritikát, ami miatt lényegesen megváltoztattál valamit a blogoddal kapcsolatban?
Igen, de nem kritika volt. Emlékszem, egyszer annyira leócsárolta valaki a blogom kinézetét, hogy azonnal töröltem a blogot XD

Szerinted mennyi ideig fogsz még blogolni? 
Nem tudom. Szerintem ez már örökre a szívemhez nőtt, és még annak is örülni fogok, ha csak visszajáró vendég leszek. 

Mit gondolsz, mennyire sikerült az évek alatt a blogodon közvetíteni önmagadat, a személyiségedet?
Eléggé. Az, hogy mindent félbe hagyok, az eléggé rám vall, szóval aki ezt tudja rólam, az már félig ismer is :D 

Fogalmazd meg, mit jelent számodra a blogolás és a saját blogod!
A blogolás számomra a nyugalmat jelenti. Tudom, hogy ha leülök blogolni, rögtön elönt a mérhetetlen nyugalom, és egyszerűen csak dőlnek belőlem a szavak. Nekem olyan, mint egy második otthon, egy menedék a valóvilág elől, ahol bármit kiadhatok magamból. A blogom pedig ténylegesen az otthonom, mert ahol kiadok magamból valamit, az örökre ott marad, mégha csak a darabkái is.

Írj egy dolgot, ami szerinted igazán egyedi a blogodban, és kiemeli azt a tömegből!
Fogalmam sincs. Ugyanolyan történetek futnak rajta, ugyanolyan bejegyzésekkel, mint mások blogján, és még a kinézet is kódokból áll, maximum csak a tartalom más. 

Az én kihívottjaim: minden, friss, vagy régi motoros blogoló ember, aki kedvet kapott egy kis nosztalgiához! :) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése